Júliustól 3700 lejre emelik a bruttó minimálbért

Csütörtökön, a szakszervezetek és munkáltatói szövetségek képviselőivel folytatott egyeztetés után Marcel Ciolacu miniszterelnök a közösségi oldalán jelentette be, hogy júliustól 3700 lejre nő a bruttó minimálbér, ami a kormányfő szerint 2217 lej nettót jelent.

Ugyanakkor az év végéig érvényben marad az az intézkedés, amely szerint a minimálbér összegéből 200 lejt adómentesen adhatnak a munkáltatók. „Jó úton haladunk az európai minimálbér bevezetése felé” – hangsúlyozta a kormányfő.

Romániában legutóbb tavaly októbertől emelte a kormány a minimálbért a korábbi 3000-ről 3300 lejre, jelenleg ez van érvényben.

MTI

A rovatból ajánljuk:

Luca Niculescu külügyi államtitkárt bízta meg kormányalakítással az államfő
Az RMDSZ szinte biztosan nem vesz részt a következő kabinetben.
Beüzemelték az új útdíjrendszert, már az első nap túlterhelődött a platform
Arad megyében tiltakoztak a fuvarozók az új rendszer ellen.
Siegfried Mureșan liberális EP-képviselőt javasolta a miniszterelnöknek az államfő
Kelemen Hunor szerint az RMDSZ partner lesz a parlamenti többség kialakításában.
A reflexek és a koncentráció fejlesztése: Milyen digitális tevékenységek edzik az elménket?
Sokáig úgy gondolták, hogy a képernyőhasználat károsíthatja az agyat.
Köztársasági elnökké választotta a magyar Országgyűlés Baka Andrást
A Fidesz szerint ez a rendszerváltás utáni magyar demokrácia mélypontja.