Nyárig kaptak haladékot a PFA-k az online számlázásra való áttérésre

A kormány jóváhagyta az online számla (e-Factura) bevezetésének elhalasztását a vállalkozási engedéllyel rendelkező magánszemélyek (PFA) számára.

A kabinet pénteki ülésén elfogadott rendelettel értelmében az e-Factura kötelező használatának bevezetését 2026. június 1-jére halasztották a vállalkozói engedéllyel rendelkező magánszemélyeknek (PFA).

A kormány közleménye szerint ez a halasztás lehetőséget biztosít a PFA-rendszerben vállalkozók számára:

  • az alkalmazkodásra,
  • a platform funkcióinak tesztelésére,

ugyanakkor ennek révén egyenlő bánásmódban részesülnek a mezőgazdaságban tevékenykedő egyéni vállalkozókkal, akik esetében már korábban jóváhagyták ezt a kedvezményt – írta az Agerpres hírügynökség. Azok, akik már regisztráltak, kérhetik ideiglenes törlésüket a nyilvántartásból, azok pedig, akik még nem regisztráltak,

legkésőbb 2026. június 1-je előtt három nappal kell megtenniük ezt.

A rovatból ajánljuk:

Sör, bor, pálinka – évente 200 liter készíthető adómentesen, saját használatra
Megemelték a nem bejelentésköteles házi szeszes ital felső határát.
Évtizedek óta nem láttak ilyen gyenge kukoricatermést a gazdák
Nagy Zsolt falugazdász szerint nem zajlott egységesen a kárfelmérés.
Átlépte a 10 lejes lélektani határt a benzin ára
A romániai autósok naponta mintegy 71 millió lejjel többet fizetnek üzemanyagért, mint egy évvel korábban.
Csigérszőllősőn épül az első romániai községi villamos és hőerőmű
Borosjenő és Pankota távfűtésében is szerepet vállalhat.
Termelői piacot rendeznek a hétvégén a Szabadság téren
A kétnapos vásárban 21 aradi és Arad megyei termelő kínálja portékáit.
Tánczos Barna: Románia a juhexport tilalmának feloldását kéri az Európai Bizottságtól [AUDIO]
A mezőgazdasági miniszter aránytalannak tartja a kényszerintézkedéseket.