Emelkedett a minimálbér, a nettó összeg 125 lejjel lett nagyobb

pénz

Szerdától nőtt a minimálbér | Illusztráció

Július 1-től, szerdától az eddigi 4050 lejről 4325 lejre nőtt az országos bruttó minimálbér.

Erről március 12-én elfogadott 146-os számú határozatával döntött a kormány. Ennek értelmében egy teljes állású – átlagban havi 166,667 órás munkaidejű – alkalmazott minimális órabére 25,949 lej lesz júliustól – írta az Agerpres hírügynökség.

A bruttó minimálbér 6,8 százalékkal, azaz 275 lejjel emelkedik. A nettó összeg 125 lejjel 2699 lejre nő.

A munkaügyi minisztérium adatai szerint 2026 márciusában 831 382 alkalmazott részesült minimálbérben Romániában. A minimálbér megemelése 1 759 027 alkalmazottat érint. A kormány 2026. április 16-án elfogadott sürgősségi rendeletével ugyanakkor az országos bruttó minimálbér szintjéhez igazította a mezőgazdasági és az élelmiszeripari minimálbért is.

A rovatból ajánljuk:

Sör, bor, pálinka – évente 200 liter készíthető adómentesen, saját használatra
Megemelték a nem bejelentésköteles házi szeszes ital felső határát.
Évtizedek óta nem láttak ilyen gyenge kukoricatermést a gazdák
Nagy Zsolt falugazdász szerint nem zajlott egységesen a kárfelmérés.
Átlépte a 10 lejes lélektani határt a benzin ára
A romániai autósok naponta mintegy 71 millió lejjel többet fizetnek üzemanyagért, mint egy évvel korábban.
Csigérszőllősőn épül az első romániai községi villamos és hőerőmű
Borosjenő és Pankota távfűtésében is szerepet vállalhat.
Termelői piacot rendeznek a hétvégén a Szabadság téren
A kétnapos vásárban 21 aradi és Arad megyei termelő kínálja portékáit.
Tánczos Barna: Románia a juhexport tilalmának feloldását kéri az Európai Bizottságtól [AUDIO]
A mezőgazdasági miniszter aránytalannak tartja a kényszerintézkedéseket.