A kormány elfogadta a nettó 10 százalékos minimálbéremelést

A kormány hétfői ülésén elfogadta azt a kormányhatározatot, amely január elsejétől nettó 10 százalékos minimálbéremelést irányoz elő.

A kabinet közleménye szerint 2022. január elsejétől a bruttó minimálbér értéke 10,9 százalékkal, 2300 lejről 2550 lejre emelkedik. A nettó minimálbér így 10 százalékkal, 138 lejjel, 1524 lejre nő.

Eddig a mintegy 5,6 millió munkaszerződéssel rendelkező romániai dolgozó közül körülbelül 1,5 millió keresett hivatalosan a minimálbérnél kisebb vagy azzal megegyező összeget, ami a dolgozók mintegy egynegyedét jelenti. Az új minimálbér értéke szerint ez az intézkedés 1,970 millió személyt fog érinteni, ugyanis jelenleg hivatalosan ennyien keresnek a januártól megemelendő minimálbér értékénél kisebb összeget.

A munkáltatók sokallták a növelést, ők bruttó 8 százalékos emelést tartottak volna elfogadhatónak a kormány által javasolt 11 százalék helyett.

MTI

A rovatból ajánljuk:

Sör, bor, pálinka – évente 200 liter készíthető adómentesen, saját használatra
Megemelték a nem bejelentésköteles házi szeszes ital felső határát.
Évtizedek óta nem láttak ilyen gyenge kukoricatermést a gazdák
Nagy Zsolt falugazdász szerint nem zajlott egységesen a kárfelmérés.
Átlépte a 10 lejes lélektani határt a benzin ára
A romániai autósok naponta mintegy 71 millió lejjel többet fizetnek üzemanyagért, mint egy évvel korábban.
Csigérszőllősőn épül az első romániai községi villamos és hőerőmű
Borosjenő és Pankota távfűtésében is szerepet vállalhat.
Termelői piacot rendeznek a hétvégén a Szabadság téren
A kétnapos vásárban 21 aradi és Arad megyei termelő kínálja portékáit.
Tánczos Barna: Románia a juhexport tilalmának feloldását kéri az Európai Bizottságtól [AUDIO]
A mezőgazdasági miniszter aránytalannak tartja a kényszerintézkedéseket.