Tervezet: januártól 2262 lej lenne a minimálbér

Közzétette szerdán a munkaügyi minisztérium a minimálbér emeléséről szóló határozattervezetet.

A dokumentum értelmében 2020. január elsejétől 2262 lejre nő a havi bruttó minimálbér a teljes munkaidőben (átlagban havi 167,333 munkaóra) dolgozó munkavállalók számára, ami 13,518 lejes órabért jelent.

A tervezet a felsőfokú végzettséggel és legalább egyéves munkaviszonnyal rendelkező munkavállalók esetében 2620 lejben szabja meg a minimálbér összegét, ami havi 167,333 munkaórával számolva 15,657 lejes órabért eredményez.

A tervezet szerint 2020. január elseje után minden, a törvény alapján megállapított jogot és kötelezettséget a 2262 lejes országos minimálbérre vonatkoztatnak.

Jelenleg 2080 lej a bruttó minimálbér.

Agerpres

A rovatból ajánljuk:

Sör, bor, pálinka – évente 200 liter készíthető adómentesen, saját használatra
Megemelték a nem bejelentésköteles házi szeszes ital felső határát.
Évtizedek óta nem láttak ilyen gyenge kukoricatermést a gazdák
Nagy Zsolt falugazdász szerint nem zajlott egységesen a kárfelmérés.
Átlépte a 10 lejes lélektani határt a benzin ára
A romániai autósok naponta mintegy 71 millió lejjel többet fizetnek üzemanyagért, mint egy évvel korábban.
Csigérszőllősőn épül az első romániai községi villamos és hőerőmű
Borosjenő és Pankota távfűtésében is szerepet vállalhat.
Termelői piacot rendeznek a hétvégén a Szabadság téren
A kétnapos vásárban 21 aradi és Arad megyei termelő kínálja portékáit.
Tánczos Barna: Románia a juhexport tilalmának feloldását kéri az Európai Bizottságtól [AUDIO]
A mezőgazdasági miniszter aránytalannak tartja a kényszerintézkedéseket.