Mégsem emeli meg a minimálbért a Dăncilă-kormány

A beharangozottaktól eltérően mégsem emeli meg a kormány 100 lejjel január elsejétől az országos bruttó minimálbért.
Illusztráció

Ezt a hétfői kormányülés elején jelentette be Viorica Dăncilă – írja a Maszol a Mediafaxra hivatkozva. Az ügyvivő miniszterelnök közölte, hogy a minimálbér emelésére vonatkozó határozatot a beiktatás előtt álló Orban-kabinetre bízza.

Emlékeztetett, hogy a határozat tervezetét már korábban közvitára bocsátotta a munkaügyi minisztérium. A tervezet értelmében 2020. január elsejétől 2 262 lejre nő a havi bruttó minimálbér a teljes munkaidőben (átlagban havi 167,333 munkaóra) dolgozó munkavállalók számára, ami 13,518 lejes órabért jelent. A felsőfokú végzettséggel és legalább egyéves munkaviszonnyal rendelkező munkavállalók esetében 2 620 lej lenne a minimálbér összege, ami havi 167,333 munkaórával számolva 15,657 lejes órabért eredményez.

A kormányalakítással megbízott Ludovic Orban a múlt héten figyelmeztette Vorica Dăncilát: kormányának nincs már meg a törvényes joga, hogy egy ilyen határozatot elfogadjon. „Ha mégis megteszi, mi módosítani fogjuk a határozatot” – fejtette ki Orban.

A rovatból ajánljuk:

Sör, bor, pálinka – évente 200 liter készíthető adómentesen, saját használatra
Megemelték a nem bejelentésköteles házi szeszes ital felső határát.
Évtizedek óta nem láttak ilyen gyenge kukoricatermést a gazdák
Nagy Zsolt falugazdász szerint nem zajlott egységesen a kárfelmérés.
Átlépte a 10 lejes lélektani határt a benzin ára
A romániai autósok naponta mintegy 71 millió lejjel többet fizetnek üzemanyagért, mint egy évvel korábban.
Csigérszőllősőn épül az első romániai községi villamos és hőerőmű
Borosjenő és Pankota távfűtésében is szerepet vállalhat.
Termelői piacot rendeznek a hétvégén a Szabadság téren
A kétnapos vásárban 21 aradi és Arad megyei termelő kínálja portékáit.
Tánczos Barna: Románia a juhexport tilalmának feloldását kéri az Európai Bizottságtól [AUDIO]
A mezőgazdasági miniszter aránytalannak tartja a kényszerintézkedéseket.