Május elsejétől 1250 lejre nő a minimálbér

A jelenlegi 1050 lejről 1250 lejre nő az országos minimálbér május elsejétől – erősítette meg kedd este a pénzügyminiszter. Anca Dragu elmondta, a minimálbér összegéről szóló újabb tárgyalási fordulót lezárták a szakszervezetekkel, és a Cioloş-kabinet hamarosan elfogadja a béremelésről szóló kormányhatározatot. Az intézkedés 1,131 millió alkalmazottat érint, akik közül több mint egymillióan a magánszektorban dolgoznak – írja a maszol.ro.

A pénzügyminiszter közölte azt is, hogy a kormány az adótörvénykönyv módosítására készül. Törölnék azt az előírást, amely egészségbiztosítás kifizetésére kötelezi a jövedelem nélküli személyeket is. Az erre vonatkozó jogszabályt napokon belül elfogadja a kormány.

Anca Dragut azzal kapcsolatban kérdezték kedden az újságírók, hogy a kormány már múlt év végén ígéretet tett a minimálbér 1250 lejre történő emelésére, de még mindig nem jelent meg a vonatkozó határozat, ehelyett újabb tárgyalásokat kezdeményezett az intézkedésről a szakszervezetekkel és a munkáltatói szövetségekkel.

A rovatból ajánljuk:

Sör, bor, pálinka – évente 200 liter készíthető adómentesen, saját használatra
Megemelték a nem bejelentésköteles házi szeszes ital felső határát.
Évtizedek óta nem láttak ilyen gyenge kukoricatermést a gazdák
Nagy Zsolt falugazdász szerint nem zajlott egységesen a kárfelmérés.
Átlépte a 10 lejes lélektani határt a benzin ára
A romániai autósok naponta mintegy 71 millió lejjel többet fizetnek üzemanyagért, mint egy évvel korábban.
Csigérszőllősőn épül az első romániai községi villamos és hőerőmű
Borosjenő és Pankota távfűtésében is szerepet vállalhat.
Termelői piacot rendeznek a hétvégén a Szabadság téren
A kétnapos vásárban 21 aradi és Arad megyei termelő kínálja portékáit.
Tánczos Barna: Románia a juhexport tilalmának feloldását kéri az Európai Bizottságtól [AUDIO]
A mezőgazdasági miniszter aránytalannak tartja a kényszerintézkedéseket.